שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    קווים מנחים להדרכת פעולה Online

    לו"ז הפעילות הדיגיטלי החדש

    11 טיפים לעובדים בתקופת מגפת הקורונה

    14 במרץ 2020

    למדריך: זהו אופן הדרכה אחר, חדש עבור רובנו. הניסיון להעתיק מפגש אנושי למפגש מקוון הוא קשה, ו"לא יעבור מסך". יש לעשות מאמץ ליצור סביבה אינטימית ככל האפשר בעזרת השיחה, ובכך להמשיך את רוח תנועות הנוער גם דרך ההדרדכה המקוונת, מאחורי מסך. הנה כמה נקודות שיכולות לעזור בהעברת פעולה מקוונת : 1.במקום לעשות סבב – תגידו […]

    למדריך: זהו אופן הדרכה אחר, חדש עבור רובנו. הניסיון להעתיק מפגש אנושי למפגש מקוון הוא קשה, ו"לא יעבור מסך". יש לעשות מאמץ ליצור סביבה אינטימית ככל האפשר בעזרת השיחה, ובכך להמשיך את רוח תנועות הנוער גם דרך ההדרדכה המקוונת, מאחורי מסך.

    הנה כמה נקודות שיכולות לעזור בהעברת פעולה מקוונת :

    1.במקום לעשות סבב – תגידו מי מדבר אחרי מי (פופקורן) – היעדר הישיבה במעגל- מקשה על עריכת סבב.
    כשאחת החניכות מסיימת לשתף, בקשו ממנה להגיד מי ידבר אחריה. 
    2.משחקים – שחקו משחקים שאפשר לשחק באופן מקוון –

    א.נסו להמציא מחדש משחקים מוכרים בגרסה האינטרנטית.
    לדוגמא: נשחק הרוח נושבת. במקום שכל מי שמסכים יעבור מקום במעגל ומי שלא מזדהה ישאר, מי שלא מזדהה יצביע עם אצבע אחת. מי שמסכים יוציא לשון. האחרון שיוציא לשון הפסיד והוא הבא "לעמוד במרכז המעגל".
    ב.שחקו משחקים שבהם יש לענות "מהר". ספגטי מקרוני, חתולים מפורסמים בג' וכו'.
    ג.משחקים עם שירים יהיו קשים בגלל הקליטה והקצב השונה בו הוידאו נקלט. נסו לשחק משחקים שבהם רק אחד צריך לדבר בכל פעם.
    ד.במשחקים בהם מישהו צריך לצאת מהחדר – בקשו ממנו לכבות את הסאונד או להתנתק מהשיחה. אחרי שסיימתם, התקשרו אליו או סמנו לו לחזור.

    3.מתודות של שיתוף – בקשו מהחניכים לצייר, לכתוב ורק אז לשתף. 
    הם יהנו להציג את הציור / השיר / מה שכתבו ולשתף דרכו.
    דוגמא כיפית: בובות גרב! בקשו מהחניכים לספר מה שלומם דרך הצגת סיטואציה מהחיים עם זוג גרביים מהחדר שלהם!

    4.בהובלת דיון – וודאו שכל מי שלא מדבר משתיק את עצמו. (מכבה את המיקרופון). כשרוצים לדבר, אפשר לפתוח את המיקרופון. כשהמיקרופונים של כולם פעילים שומעים כל רעש וקשה לשמור על השיחה.

    5.'שיתוף מסך' – השתמשו בכלי זה כדי לצפות במשותף במסך אחד, כדי לקרוא יחד טקסט, לראות יחד סרטון וכו'. אפשר להשתמש בשיתוף מסך כדי להעלות מסמך WORD\POWERPOINT ריק ולהשתמש בו כמו לוח בפעולה.

    6. מסגרת השתתפות ברורה

    א. ודאו שיש הסכמה על זמן התחלת הפעולה והודיעו מראש שוב ושוב לפני התחלתה. וודאו שכולם יודעים מתי היא מסתיימת. קשה להעביר משהו כשחניכים עוזבים ומצטרפים לאורך כל הזמן.
    ב. חדדו עם החניכים הסכמות בכל מפגש על- מאיפה משדרים, באיזה אופן – לדוגמא- משתתפים רק בלבוש מלא, לא משתתפים בפעולה מקוונת מהשירותים או ממקום שיפגע במרחב הבטוח של חניך אחר. 
    ג. העבירו את הפעולה בחולצת תנועה ובאופן שמציג אתכם כהמדריכה, לא לתת תחושה מזלזלת או "על הדרך". 
    -נסו לבקש מכולם לשבת, לדוגמא. קשה להעביר פעולה כשכולם מתחת לשמיכה.

    7.תהנו מזה! – זו חוויה שונה מהמפגש, אי אפשר להחליף את זה, אבל פעולה מקוונת היא אתגר חדש בהדרכה. 
    צלמו תמונות מצחיקות של מסכי המחשב, ביימו תמונות קבוצתיות ובואו מחופשים, תעשו כיף  \ שטויות כמה שאפשר בהדרכה המקוונת!

    עלה והגשם!

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!