שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    החלטות המזכירות בעת מגפת הקורונה

    לא לניצול, כן לביחד

    חדר בריחה ביתי ליום העצמאות!

    1 במאי 2020

    בנושאי משימות לאומיות, המאבק לשוויון וצדק והפעולה החינוכית החלטות בנושא משימות לאומיות: 1. המזכירות רואה במעשה ההדרכה התנועתי משימה לאומית לחיזוק החוסן החברתי של כלל הילדים, הנוער והצעירים בישראל וקוראת להמשיך ולחזק את שדרת ההדרכה ומעשה ההדרכה בקנים ובסניפים. 2. מזכירות חברי וחברות התנועה קוראת לכל קן וסניף בתנועה לפעול ביישוב בו הוא פועל בשיתוף […]

    בנושאי משימות לאומיות, המאבק לשוויון וצדק והפעולה החינוכית

    החלטות בנושא משימות לאומיות:

    1. המזכירות רואה במעשה ההדרכה התנועתי משימה לאומית לחיזוק החוסן החברתי של כלל הילדים, הנוער והצעירים בישראל וקוראת להמשיך ולחזק את שדרת ההדרכה ומעשה ההדרכה בקנים ובסניפים.

    2. מזכירות חברי וחברות התנועה קוראת לכל קן וסניף בתנועה לפעול ביישוב בו הוא פועל בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית כדי לענות על הצרכים השונים והמצוקות הקיימות של האוכלוסייה בישוב בעת הזו.

    3. המזכירות קוראת לחברי התנועה לצאת ולהדריך את ילדי העובדים החיוניים במשק הישראלי, בדגש על ילדי הרופאים, האחיות וצוותי הרפואה במטרה לאפשר להם להתרכז בהפעלת המערכות הרפואיות. 

    4. גם בתקופה זאת על התנועה לפעול מתוך העיקרון כי "ביתנו פתוח לכל נערה ונער". קני וסניפי התנועה יפעלו להזמנת בני נוער רבים לקחת חלק ולהשתתף במשימות השונות.

    5. מתוך מחויבות התנועה לשמירה על החיים ואמונה בערך החיים רואה מזכירות חברי וחברות התנועה במניעת הפצת הנגיף כמשימה לאומית. לכן, התנועה תפעל להפצת הנחיות משרד הבריאות בכלל השפות.

    6. בהמשך להחלטת התנועה בועידה העשירית בנוגע לצמצום פערים ומיגור העוני קוראת המזכירות לחבריה לפעול לסייע לקשישים בישראל על ידי מענה לצרכים השונים של אוכלוסייה זאת כמו מזון, תרופות, שליחויות, בדידות וכו'.

    7. המזכירות קוראת לחברי וחברות התנועה לצאת להתנדבות בחקלאות ולחזק את החקלאים בכלל החברה הישראלית (מושבים, קיבוצים, עירונים, יהודים, ערבים ודרוזים). בנוסף המזכירות קוראת לחברי וחברות התנועה לעבור ולהעביר פעילות חינוכית בנושא החקלאות הישראלית וחשיבותה בעת הזאת.

    החלטות בנושא המאבק לשוויון וצדק:

    1. המזכירות קוראת למדינת ישראל לדאוג ולהשקיע באזרחי המדינה בכל הכלים העומדים לרשותה. על המדינה להבטיח שלכל אזרח תהיה הזכות למזון, תרופות, קורת גג, וחינוך ילדיו בכדי שנצא מחוזקים מהמשבר הכלכלי הנוצר מתוך מגפת הקורונה. המזכירות קוראת לחברי וחברות התנועה לעסוק ולהעמיק בקשר שבין כלכלה וחברה בכלל ובמצב מערכת הבריאות הציבורית בפרט.

    2. לאור הוצאתם של בני נוער עובדים רבים לחל"ת, מזכירות חברי וחברות התנועה קוראת לכלל חניכי התנועה להשתתף בפעולות התנועה להרחבת תקנות המדינה לזכאות לדמי האבטלה ולאפשר לכלל הנערים העובדים להיות זכאים לדמי אבטלה.

    3. התנועה מתגדת לכל מדיניות הרואה את הרווח כערך מרכזי ופוגעת בעבודה המאורגנת ובציבור העובדים בכלל בחסות משבר הקורונה. לכן, המזכירות קוראת לחברי וחברות התנועה להשתתף בחגיגות האחד במאי שבמרכזו ההתאגדות האנושית, העלאת ערכו של האדם העובד והמאבק בניצול בני נוער בעבודה.

    4. המזכירות קוראת לחברי התנועה להעדיף קניית מוצרים ישראלים בכדי לחזק את המשק הישראלי. בנוסף קוראת התנועה לממשלת ישראל לפעול למניעת קריסה של עסקים קיימים ולהענקת תמריצים לפתיחת מקומות עבודה חדשים.

    החלטות בנושא הפעולה החינוכית:

    1. מזכירות חברי וחברות התנועה דורשת ממדריכי התנועה להמשיך להדריך את כלל חניכי וחניכות התנועה גם בתקופת המשבר הפוקד אותנו, בכל צורה ואופן הניתנים, לאור ההנחיות המשתנות של משרד הבריאות.

    2. מזכירות חברי וחברות התנועה קוראת למשרדי הממשלה השונים לאפשר לתנועה וליתר תנועות הנוער להחזיר בהדרגה את הפעילות הפיזית בקיני ובסניפי התנועה בקבוצות קטנות ובהתאם להנחיות הקיימות.

    3. מדריכי ופעילי התנועה הם עמוד השדרה של קני וסניפי התנועה. המזכירות קוראת למשרדי הממשלה השונים לסייע בקיומם של  כלל סמינרי ההדרכה והשתלמויות המדריכים השונות במהלך הקיץ הקרוב להכשרת המדריכים לשנת הפעילות תשפ"א.

    4. לוח הפעילות של התנועה בחודש הקרוב מורכב מחגים ומועדים של מגוון העמים, הדתות, והקבוצות  בחברה הישראלית. מזכירות חברי וחברות התנועה תפעל ליצירת היכרות של חניכי התנועה ומדריכיה עם מועדים אלו.

    5. בהתאם להחלטת הועידה העשירית בנוגע לחיזוק השפה העברית והערבית, המזכירות קוראת להמשיך בהנגשת כלל הפעילות החינוכית של התנועה בשתי השפות הרשמיות בישראל  ולנצל את אופן הפעילות המקוון ללימוד שפות אלו.

    6. מזכירות חברי וחברות התנועה קוראת להגביר את המפגשים השונים לקירוב בין חברי וחברות התנועה ממגוון הקבוצות בחברה הישראלית וחלקי התנועה השונים (צפון ודרום הארץ, יהודים, ערבים ודרוזים וכו') ולקיימם גם באופן מקוון .

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!