שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    מפגש זכרון בסלון

    יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל

    הצעה לטקס

    7 במאי 2020

    לכל חניכי הקן והסניף

    מטרות

    1. חשיפה, מפגש משמעותי והמוני עם אנשים שעשו את המסע מאתיופיה.
    2.  הרחבת האתוס הציוני והכרות עם סיפורה של קהילת ביתא ישראל.
    3. ציון יום הזיכרון ליהודים שניסו בדרכם לארץ ישראל בצורה ראויה גם בתקופת הקורונה.

    זיהינו שהמפגש במפעל זיכרון בסלון בשנים האחרונות בתנועה מצליח לחבר את החניכים ואותנו לסיפורים מרגשים וחשובים. אנחנו רוצים השנה סביב משבר הקורונה להפגיש את כלל החניכים עם סיפורי הגבורה והעלייה של ביתא ישראל.

    איך עושים זכרון בסלון– כמה דגשים:

    1. יש סיפורי עלייה שונים, כאשר קובעים עדות יש להבין מראש מה הסיפור. מאיפה, איזה עלייה, שנים. (עליות ראשונות, המסע, עליות אחרונות, ביתא ישראל, זרע ישראל)
    2. זה נושא מאוד רגיש. צריך להיות מאוד רגישים. הרבה מאוד משפחות נשארו חצויות. חלק עלו לארץ והרבה נותרו מאחור, במחנות מחכים עד היום לעלות לארץ ישראל. זה פצע פתוח. צריך לא להניח שום דבר מראש, ולהבין בצורה חד משמעית על מה אפשר לדבר ועל מה לא.
    3. מי שבקשר עם האנשים חייב בעצמו לעשות כמו זכרון בסלון מקדים, ולהכיר את הסיפור. מתוך כך עליכם לבנות את המפגש ולהזמין את האיש/אישה שיתנו את העדות שלהם. תזכרו שאתם בונים את המפגש ומתכוננים אליו. אי אפשר להעביר אותו בצורה איכותית וטובה, בלי שתדעו לנהל את המפגש ולשאול שאלות.
    4. יש את המנחה, רכז הפעילות/מדריך שאחראי על המפגש ואת המרואיין. צריך לבוא מוכנים מראש עם דף שאלות. ומה הדברים החשובים שעליהם מתעכבים. *יהיה מצורף דף שאלון לדוגמא. כמובן שכדאי להתאים גם שאלות למי שתראיינו וההכרות שלכם איתם, מה מענייין אתכם ומה חשוב לכם שהחניכים ידעו.
    5.  לקבוע מראש, להרים טלפון ערב ולפני ובאותו היום של המפגש גם להבין שאין בעיה ושנפגשים . צריך כמובן מראש להכין סאונד, מצגת אם צריך, לשלוח זימון לזום ולעשות חמ"ל טלפונים. זה מפגש משמעותי ואין לו משמעות אם לא היו חבורות גדולות של קבוצות/חניכים שיבואו למפגש.
    6. לכל התייעצות ניתן לפנות אל אחד מאנשי הצוות ואליי באופו אישי. אור- 052-8616773.

    עלה והגשם!

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!