שליחת כתבה






אייקון המקום שלי לשנות
המקום שלי לשנות

מדריכי השתלבות והכלה

18 באפריל 2019

עקרונות למדריכים – השתלבות והכלה

מטרת ההשתלבות וההכלה של ילדים ונוער עם מוגבלות היא יצירת חברה בקן ובסניף בה יש מקום לכולם. ההשתלבות וההכלה הוא מאמץ ובחירה הדדית הן של החניכות והחניכים שמצטרפים לפעילות והן של החניכים שכבר בקן.
ההשתלבות וההכלה הינם תהליכים מתמשכים ואינם מסתיימים בנקודת ההצטרפות. יש ללוות ולהדריך תהליך זה באופן משמעותי. (אני לא מדריך שילוב אלא  מדריך משלב ומכיל. זו פעולה מתמשכת).
המטרות החינוכיות של השילוב בנוע"ל הינן מטרות התנועה והיעוד כפי שהוחלט. אנו מייחדים עקרונות חינוכיים אשר מגדירים את מרכז ההתמודדויות בבואנו להתמודד על שילוב שוויוני, ציוני וסוציאליסטי.

העקרונות החינוכיים של השילוב אותם נרצה ליישם בפעילות בקן:

  1. מפגש – קשר של נראות, זיקה וקשר ממשי בין החניכים לבין עצמם בקבוצה, בשכבה ובקן. 
  2. עצמאות – הגברת היכולת להיות סובייקט שאחראי על עצמו וסביבתו עד כמה שניתן מתוך בחירה חופשית וערכית.
  3. כבוד  – מסגרת חינוכית בהן המפגש יוצר הערכה והגברה של הערך העצמי והחברתי.
  4. חיוניות – לקיחת חלק פעיל בחיי הקן. ההתנסות תהיה משמעותית ומפתחת כושרים פנימיים וחיצוניים.
  5. מוגנות – עמידה על תחושת הביטחון ותנאי ההתחנכות הן של החניכים בקבוצה בקן (כל חניך/ה ביחס לצרכיו), והן של שאר החניכים בקן והמדריכים.
  6. הגשמה – מתן מבע במציאות לערכים בהם אני וקבוצתי (קן ותנועה) מאמינים, מתוך בחירה אישית.

חניכים ומדריכים מספרים

פה נכניס 3-4 כתבות של סיפורי הצלחה. יופי.

הכרות המוגבלות

כלי הדרכה

עוד מעט יעודכן עם: פעולות | בניית פעולה | התאמת פעולה | שופר | שמירת החיים וקווים אדומים | הנגשת חדרי פעילות

רוצים להישאר מעודכנים בכל מה שקורה? הירשמו לניוזלטר של התנועה!