התחבר
שלום, אורח
שתף עם חברים
א ב ג ד ה ו ש
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

ערב בשבט

מטרת החניכים בערב תרבות זה, היא להתאחד חזרה לשבט אחד גדול שהתפזר ברחבי העולם. כול קבוצה מקבלת בתחילת הערב זהות שבטית ועוברת בין תחנות ומבצעת משימות שונות על מנת להצליח לתאחד חזרה.

ערב "השבט"


תוכן הערב: שבט = מסגרת קהילתית מסורתית, כמה משפחות המנהלות חיים משותפים.


סיפור המסגרת: פעם כל החניכים היו שבט קדום, שבתקופה כלשהי בהיסטוריה התחלק לקבוצות שהתפזרו ברחבי העולם. היום הם הולכים להתאחד מחדש, בלילה שבו כל קבוצה תציג את עצמה לשאר השבט. כל קבוצה מקבלת זהות וצריכה ל"התחבר" אליה במהלך הערב.


מתודה מרכזית: אווירה ותחנות יצירה.

הכנה מוקדמת: את התחנות ואת הציוד המיוחד לכל קבוצה יש כמובן להכין מראש. מספר התחנות צריך להיות לא פחות ממספר הקבוצות. אם יש צורך - להוסיף תחנות מעבר לאלה שמוצעות כאן. לכל תחנה יש להקציב בערך 10 דקות. אפשרות: להוסיף פינת זולה + תה + משחקים למקרה שקבוצה מסיימת תחנה מסוימת מוקדם מידי.

פרסום: שלטים מפוזרים בקן ועליהם כתוב "מה משותף ל: בנימין, ראובן, גד?", ערב תרבות ביום...

ציוד: עפ"י התחנות, מנחה, מפעילי תחנות, סבב תחנות לקבוצות, מערכת הגברה.

הנחייה: המנחים יגיעו לבושים בסגנון שמאפיין קהילה כלשהי ויעבירו את כל הערב עם מבטא/טון דיבור מתאים.

מהלך הערב:
1. פתיחה: מכנסים את כולם יחד, מחלקים לקבוציות של לפחות ארבעה חניכים בכל אחת/ הקבוצות בשכבה מתחרות זו מול זו. מספרים לכולם את סיפור המסגרת, ומסבירים שכל קבוצה/קבוצית צריכה ללכת ולהכין את עצמה לקראת האיחוד המרגש של השבט.

2. לכל קבוצה/קבוצית מספרים למה הם הפכו בכל התקופה שהם היו רחוקים מהשבט: אינדיאנים, דראג קווינס, היפים משנות ה- 60, מכשפים, פוקימונים, (הוסיפו עוד או שנו כרצונכם).

3. כל קבוצה/קבוצית עוברת בכמה תחנות בהן היא מכינה את עצמה. התחנות:
• כניסה לדמות - עושים מדיטציה / דמיון מודרך / סיפור בו מכניסים את חברי הקבוצה לדמויות החדשות שלהם (לדוגמא: "דמיינו כדור כחול מתפוצץ לכם במוח, אתם עכשיו בשנות השישים, שונאים את המלחמה, רוצים שלום, רוצים אהבה בעולם... - רק מפורט יותר). מוסיפים עוד מאפיינים של התקופה והקבוצה: להיפים שרים שיר על אהבה ושלום; לאינדיאנים נותנים שמות אינדיאנים ("זאב נודד", "ענן רטוב") ונושאים תפילה לרוחות; את המכשפים מלמדים לחשי קסמים; את הפוקימונים מלמדים את סוד השימוש בכוחם; ועם הדראג קווינס שרים ורוקדים את finally it's happend to me (השיר מ"פרסיליה מלכת המדבר").
• איפור ותלבושות - מתאפרים ומתלבשים בהתאם לדמויות.
• ריקוד, שיר ונאום - כל קבוצה ממציאה שיר וריקוד אותם יציגו לשבט.
• יצירה - מכינים פריטים המאפיינים את השבט: ההיפים - שרשראות של פרחים; האינדיאנים - חץ וקשת; הפוקימונים - כלי נשק; המכשפים - מטאטאים וסמלי כישוף והדראג קווינס - כלי נגינה ומיקרופונים.

4. לאחר התחנות כל קבוצה באה ומציגה את עצמה ואת מה שהכינה לשבט.

5. סיום: מסיבת ריקודים של השבט לכבוד איחודו המחודש.

שימו לב: סיפור המסגרת של ערב זה עוסק בשבט, ולכן הערב עצמו מתאים למספר קבוצות יחד (שכבה / שכב"צ / שכבה מתבגרת וכו').

 

 

לכתבה זו מצורפים קבצים:

חזור להתחלה...