התחבר
שלום, אורח
שתף עם חברים
א ב ג ד ה ו ש
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

קבוצה ויצירה

בסדנא זו החניכים יתנסו ביצירה אישית וקבוצתית. ויבינו שיצירה לא בהכרח קשורה לפרמטרים אישיים ושערכה של יצירה תלויה במידה בה היוצר מצליח לבטא את עצמו ולהפוך את היצירה לשלו.

קבוצה ויצירה
התנסות ביצירה אישית וקבוצתית

 

מטרות הסדנא:
1. החניכים יבינו שהיצירה לא בהכרח קשורה לפרמטרים מקצועיים.
2. החניכים יבינו כי ערכה של יצירה תלוי במידה בה היוצר מצליח לבטא עצמו דרכה, מה שהופך את היצירה לשלו באמת.
3. גיבוש הקבוצה על ידי יצירה משותפת.

עזרים: צבעי פנדה, טושים, דפים, אלבד, פלריג/פלקט, בצק (קמח), איפור, צבעי גוף, עזרים לתחפושות של המפורסמים, צבעי ידיים/גואש, גירים, מצלמה, ברקו, גזרי עיתונים, ספריי.

מקום הסדנא: מקום פתוח, שאפשר ללכלך ולהשתמש במרחב בו.

מהלך הסדנא:
1. יוצרים אחד את השני -
אופציה א':
מכינים בצק מראש - מחלקים לכל חניך גוש בצק ומבקשים מהם לפסל את הפנים של החבר היושב מימינם במעגל - הכי דומה שמצליחים.
אחרי שסיימו לפסל את חבריהם, עליהם להרוס את הפיסול. כעת בקשו מהחניכים לפסל את עצמם כמו שהם רואים את עצמם.
(לפני שהורסים כדאי לצלם כל גוש בצק ליד הילד שהוא, ואפילו אפשר להגיד להם שיעשו פרצופים מצחיקים ויפסלו אותם גם בבצק. זה נורא מצחיק)


אופציה ב':
מחלקים את הקבוצה לזוגות ונותנים לכל זוג גיר, על החניכים לצייר את הצלליות שלהם על הרצפה וכל חניך הולך לצל שלו ומצייר בפנים את מה שהוא רוצה להיות/לעשות כשהוא יהיה גדול. חוזרים למעגל ומספרים לכל הקבוצה.
אופציה ג': גזרי עיתונים - מביאים מראש הרבה עיתונים ומגזינים. כל חניך נשכב על נייר עיתון, וחניך אחר בא ומצייר את הגוף שלו. לאחר מכן, החניך מדביק בתוך הגוף המצויר שלו גזרי עיתונים, על פי תחומי העניין שלו.


2. איפור
נותנים לחניכים תמונות של סלבריטאים מקובלים, בעלי מאפייני מראה מיוחדים (טוקיו הוטל, נינט, וכו'). החניכים צריכים להפוך אחד את השני למפורסם בעזרת איפור ועזרים נוספים.

3. ספר יצירה של הקבוצה
מספרים לחניכים שאנחנו עכשיו מכינים ספר יצירה לקבוצה ובו יהיו כל הדברים שהם הכינו ועוד יכינו בהמשך (אפשר להוסיף להם לספר דברים שהם הכינו בפעולות קודמות). מכניסים לספר תמונות שצילמנו במהלך הפעולה - עם הבצק, ליד העתיד שהם חלמו לעצמם, עם הציורים, עם האיפור שעליהם..
חשוב לעשות הרבה תמונות קבוצתיות מצחיקות!

4. יצירה מסוגים שונים ומשונים:
אישי קבוצתי
חריזה - שרשראות וצמידים מחרוזים הכנת מוביילים לחדר של הקבוצה
יצירת נרות צבעוניים (שעווה חמה בשילוב גירי צבע בתוך מיכלים שונים כגון - פלפל/כוס/בקבוק וכד')
טיפ! - אפשר לשים בכוס קוביות קרח לפני ששופכים פנימה את השעווה וכך יוותר לנו נר מגניב עם חורים... הכנת נרות במתנה אחד לשני, הכנת נרות לערב קבוצתי מיוחד
תפירה - שקיות לחימום (עם חיטה או פשטן בפנים), חגורות בד, ארנקים/קלמרים פשוטים וכד' שמיכת פיקניק קבוצתית עשויה מטלאים עליהם החניכים מציירים מראש
קולאז' - גוזרים תמונות ומילים מעיתונים שונים ומרכיבים מהם קולאז' אישי בנושא מסוים. קולאז' - גוזרים תמונות ומילים מעיתונים שונים ומרכיבים מהם קולאז' קבוצתי בנושא מסוים.
אהיל למנורה - מנפחים בלון ומצפים אותו בדבק פלסטי ועליו חוט שמשון כרוך בצפיפות. אחרי שמתייבש מפוצצים את הבלון ונותר אהיל יפה להעמיד על מנורת לילה.
עיסת נייר - אפשר לעשות כמעט כל דבר... ר(או תמונות בנספח) עיסת נייר - אפשר לעשות כמעט כל דבר... ר(או תמונות בנספח)


5. סיכום הסדנא:
אומנות ויצירה אינן צריכות להימדד רק בפרמטרים מקצועיים ובציונים. מסבירים כי עיקרה של האומנות היא לתת ביטוי לנפשו של היוצר, וכל עוד היצירה היא שלו - היא יפיפייה.
חשוב להחליט עם החניכים שממשיכים את האלבום הזה לכל השנים שעוד צפויות לקבוצה בקן, ושכל פעם מוסיפים לו משהו חדש.
אפשר להחליט שפעם בחודש/חודשיים נפגשים לעשות מפגש שכולו סובב סביב הכנת יצירות או תמונות לאלבום.

"עלה והגשם!"

 

לכתבה זו מצורפים קבצים:

חזור להתחלה...