התחבר
שלום, אורח
שתף עם חברים
א ב ג ד ה ו ש
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

סדנת תיאטרון

בסדנא זו החניכים יחוו שחרור מהמבוכה והמסכות הקיימות בין חברי הקבוצה ויפרקו את המתחים והלחצים שקיימים אצלהם, דרך משחק.

סדנת תיאטרון

מטרות:
1. שחרור המבוכות, המסכות של החניכים.
2. מתן אפשרות לפריקת מתחים ולחצים של החניכים.
3. התנסות במצבים אנושיים שונים דרך משחק

ציוד: סיפור לפתיחה, מוסיקה, חפצים להצגות עם דמויות.

מהלך הסדנא:
1. עליך, המנחה להסביר בפתיחת הסדנה שבסדנה זו נבטא את עצמנו באמצעות תיאטרון. יש להתעלם מטענות החניכים שטוענים שאין להם כישרון, ולהסביר שלסדנה זו לא צריך כשרון.

2. פתיחה א': המנחה מקריא סיפור קצר ויפה בדרמטיות רבה ככל האפשר.
אופציה ב': כולם נכנסים כשברקע יש נקישות (דפיקות על שולחן). על המנחה להסביר לכולם שעליהם להסתובב בחדר בקצב הנקישות. בנקישה כפולה או שונה, על כולם להפוך כיוון. אפשר לשנות בהדרגה את קצב הנקישות. כל חצי דקה - דקה, מפסיקים את הנקישות בפתאומיות, ועל כולם לקפוא בתנוחה בה הם נמצאים. מצמצמים את חלל החדר בחצי וממשיכים. כך עד שלא נשאר יותר מקום.

אופציות לתרגילי תיאטרון שונים:
 שמים מוסיקת רקע קצבית, ותוך כדי ריקוד נותנים משימות:
- לרקוד בזוגות, לאחר מכן בשלשות, לאחר מכן ברביעיות (אחד עם השני, לא רק אחד ליד השני).
- לרקוד על הברכיים, לאחר מכן בישיבה, לאחר מכן בשכיבה.


 כל אחד מקבל בן זוג מדומה - אצבעוני, ענק, רובוט, מטאטא וכו', ועליו לרקוד איתו. תוך כדי אפשר להחליף את הדמויות בדמויות אחרות.


 לרקוד בזוגות כשכל פעם אחד משחק בובה והשני מזיז אותו.


 כולם מסתובבים בחדר. למחיאת כף של המדריך כל חניך מתחיל ללכת בצורה מיוחדת: לצלוע, ללכת כאילו יש לו שק קמח על הגב, להתייחס אל הראשון שהוא רואה כאילו לא ראה אותו 10 שנים, כאילו הוא חייב לו כסף, וכיו"ב סיטואציות.


 חלוקה לשתי קבוצות. קבוצה אחת מכינה פסל אנושי והשנייה צריכה לחקות אותה במדויק.


 מספרים סיפור הכולל דמויות מפורסמות. בכל פעם שמוזכרת דמות על החניכים להביע את דעתם עליו בהבעות פנים וידיים.


 יושבים במעגל. כל חניך מעביר לזה שמימינו מאכל (אומר: אני מעביר לך...), על החניך שקיבל את המאכל להדגים איך הוא מחזיק אותו, איך הוא אוכל אותו, מה דעתו עליו (ללא מילים), ולהעביר הלאה מאכל חדש.


 מתחלקים לזוגות, כשבכל זוג כל אחד משחק תפקיד ויש להם חפץ מסוים (למשל שוטר, גנב ומטבע). על כל זוג להכין הצגה קצרה ע"פ הדמויות והחפץ.


 כולם מסתובבים בחדר, כל כמה שניות המנחה אומר שם של איבר כלשהו בגוף וכולם צריכים להראות כאילו האיבר הזה בגופם מושך אותם לכל מיני כיוונים.


 מעבירים חפץ דמיוני במעגל - מסטיק, כלבלב, פסנתר.


 מעבירים פרצופים במעגל - כל אחד נותן פרצוף לזה שמשמאלו, והוא צריך לקבל אותו (לחקות אותו) ובזמן שהוא פונה לזה שמשמאלו לשנות פרצוף ולתת לו את הפרצוף החדש.


 מתחלקים לזוגות. כל זוג קובע לעצמו קריאה מוסכמת (לא מילה, אלא צליל מהגרון). לאחר מכן מפרידים בין הזוגות ומכבים את האור בחדר. כעת על כל אחד להתחיל לקרוא לבן זוגו על הזוגות למצוא אחד את השני על פי הקריאות.


 נותנים לשני אנשים סיטואציה והם מציגים אותה. אז אומרים: "פריז", והשניים קופאים בתנוחה שהיו בה. אחד משאר החברים צריך להחליף אחד מהשניים וליצור סיטואציה אחרת.

עלה והגשם!

 


 

לכתבה זו מצורפים קבצים:

חזור להתחלה...