התחבר
שלום, אורח
שתף עם חברים
א ב ג ד ה ו ש
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

סדנת ציור

בסדנא זו החניכים ייצרו מקום שמאפשר ביטוי למחשבות , רגשות ותחושות בצורה שהיא אינה מילולית. וילמדו להעביר מסרים ערכיים -חינוכיים באמצעות ציור.

סדנת יצירה - ציור

מטרות:
יצירת מקום מאפשר לביטוי מחשבות, רגשות ותחושות של החניכים בדרך שאינה מילולית.
העברת מסרים ערכיים-חינוכיים לחניכים באמצעות מתודה מרכזית - ציור.

למדריך:
בפנייך אופציות מתודיות שונות ומגוונות בתחום הציור, עלייך לחשוב היטב באיזה מהן אתה מעוניין להשתמש במפגש עם חניכיך הן בהתאמת המתודות לגיל המודרך והן בבחירת הנושא בו אתה רוצה לעסוק. הסדנה לא חייבת לעסוק בנושא אחד אולם מומלץ לבחור נושא אחד על מנת להצליח להעמיק בו באמצעות הציור.

מהלך הסדנה:


1. ציור מודרך - מחלקים לכל חניך דף נייר ו- 4 צבעים: כחול, צהוב, אדום, חום.
מבקשים מהחניכים לצייר את מה שהמדריך מתאר, בצורה הכי מושלמת בעיניהם: דשא, שמש, עץ, פרחים, עננים.

2. ציור עיוור - עוצמים לחניכים את העיניים באל-בד ומחלקים לכל חניך דף חדש וצבע שחור (טוש או פנדה), מבקשים מהחניכים לצייר את המאכל/חיה/מקום/אחר הכי הכי אהובים עליהם בעולם כולו. מסירים את כיסוי העיניים, כל חניך בוחן את היצירה שלו. אחרי בחינת היצירות אפשר לקשט אותן עם צבעים, בעיניים פקוחות.

3. מחלקים לחניכים דפים וצבעים ברקע משמיעים מוזיקה ועליהם לצייר על פי המוזיקה בכל רגע (יש להכין מראש mp עם מוזיקות שונות ורמקולים של מחשב או להשמיע בפלאפון)

4. על כל אחד לצייר את המתנה שהוא הכי היה רוצה לקבל ולהעניק אותה ליושב מימינו.

5. עורכים קרוסלת ציורים - כל אחד מתחיל לצייר ומעביר את הציור ליושב מימינו וכך הלאה. אפשר לערוך את קרוסלת הציורים סביב סיפור כלשהו כאשר מקריאים כל פעם חלק מהסיפור והחניכים מציירים אותו. בסוף מקבלים מלא ציורים שמראים את הסיפור כולו.

6. ציור משותף - עושים ציור משותף בצבעי ידיים:


 פורשים על הרצפה פלקט/פלריג גדול שיוכל להכיל את כל החניכים.
 לכל חניך נותנים צבע (לפי כמות החניכים והצבעים, יכול להיות שלכל שני ילדים יהיה צבע).
 המדריך מציג ציור דוגמא בגודל 4A ועל החניכים להעתיק את הציור בגדול לפלריג, אבל כולם ביחד, כל חניך יכול להשתמש רק בצבע שקיבל. בסוף יוצא פלריג נורא יפה לקבוצה.
(אם אין בקן צבעי ידיים, אז עם גואש)

אופציה נוספת - מקרינים עם ברקו תמונה על אחד הקירות בקן. החניכים עוברים על קווי המתאר וצובעים לפי התמונה המוקרנת.

אופציה נוספת - קיר גרפיטי קבוצתי.

7. פלריג/שלט בד גדול עם שם הקבוצה, מסר כלשהו לאומה - מדביקים אותיות ממסקינטייפ (הכתובת שהחניכים רוצים לכתוב) על השלט על השלט ואז צובעים/מציירים על השלט. מורידים את המסקינטייפ ואז רואים את הכתובת בבירור.

8. מחלקים את החניכים לזוגות, עליהם לצייר אחד לשני מה עבר עליהם היום/בשבוע האחרון וכד'.

"עלה והגשם"


 

לכתבה זו מצורפים קבצים:

חזור להתחלה...